Більшість сучасних автомобілів обладнані системою самодіагностики (бортовою діагностикою). Вона допомагає самостійно усунути наявні неполадки й цим заощадити на відвідуванні СТО. Результати діагностики виводяться на панель приладів. Залежно від значення ця інформація подається у вигляді жовтих або червоних символів. Червоні символи — високий рівень небезпеки, жовті — попередження.
Звичайно повну діагностику провести таким чином не вийде, адже знадобиться спеціалізоване обладнання та програмне забезпечення.
Однак така діагностика допоможе дізнатися:
- працездатність та наявність несправностей практично будь-яких датчиків;
- наявність перегорілих лампочок;
- наявність проблем зі спрацюванням подушок безпеки;
- справність датчиків антиблокувальної системи;
- справність датчиків кисню;
- стан гальмівних колодок та ін.
Зверніть увагу, що спосіб запуску самодіагностики для кожної марки та моделі різний. Найпростіше це зробити на автомобілях російського виробництва. Для цього потрібно:
- Вимкнути двигун та запалювання.
- Затиснути кнопку, яка відповідає за скидання добового пробігу.
Самодіагностика японських автомобілів
Коли датчик відхиляється від закладених у комп'ютер параметрів він відключається, тоді в блоці управління двигуном спрацьовує обхідна програма. Після усунення несправності датчика обхідна програма вимикається, і двигун продовжить працювати. Поки несправність не буде усунена — горітиме аварійна лампочка.
Інформація про поломку занесеться в пам'ять комп'ютера і її можна побачити на панелі приладів (в Toyota) або на комп'ютері (в Nissan). Зняти інформацію можна за допомогою вольтметра (Mitsubishi) або діагностичного обладнання.
У автомобілях марки Toyota включення самодіагностики відбувається за допомогою перемикання висновків TE1 та E1 на діагностичному роз'ємі. Бувають неполадки, внаслідок яких двигун може затихнути, а бувають такі, при яких може спостерігатися підвищена витрата палива або провал під час збільшення обертів. У такому випадку на панелі приладів увімкнеться аварійна лампочка і код поломки буде внесено в пам'ять комп'ютера.
Для японських автомобілів спосіб запуску самодіагностики буде таким:
- Натисніть кнопку скидання пробігу за добу.
- Однією рукою переведіть ключ запалення у верхнє положення, іншою — вмикайте та вимикайте ближнє світло фар.
- Переведіть ключ у друге положення, увімкніть-вимкніть фари, натисніть на скидання пробігу за добу.
Періодична самодіагностика допоможе виявити неполадки на початковій стадії їх виникнення, що дозволить у майбутньому уберегтися від дорогого ремонту.
Діагностика підвіски своїми руками
Оскільки підвіска безпосередньо впливає на безпеку руху, необхідно суворо контролювати її працездатність та цілісність конструкції. Саме тому проводиться діагностика.
Минули роки, коли автовласники могли провести діагностику підвіски своїми руками. Зараз існує сучасніший метод — комп'ютерна діагностика підвіски. Щоб провести її, будуть потрібні особливі навички та вміння, а також спеціальне обладнання. Така діагностика може застосовуватись лише для автомобілів з електронною системою керування, тобто для старих не підходить. Дані зчитуються датчиками, а результат надається у відсотковому співвідношенні заводських параметрів.
Крім того, справність підвіски перевіряють на вібростенді, який імітує рух автомобіля. Це дозволяє визначити практично будь-які несправності.
Діагностика автомобіля за допомогою телефону
Сучасні автомобілі обладнані бортовими комп'ютерами, що спрощує процес діагностики — дані про стан авто можна дізнатися через телефон, планшет, комп'ютер. Для комп'ютерної діагностики застосовується сервісний інтерфейс OBD — спеціальний конектор у формі трапеції, що знаходиться в салоні авто (під кермом або біля панелі приладів). Телефон або планшет повинні мати Bluetooth. А ще потрібен перехідник, який зв'язується зі смартфоном через Bluetooth.
Порядок дій:
- Встановити мобільний додаток на телефон.
- Синхронізувати телефон та адаптер за допомогою Bluetooth.
- Увімкнути запалювання.
- Увімкнути діагностику у програмі на телефоні.
Для мобільних пристроїв на Android можна використовувати такі додатки: OBD АвтоДоктор, Torque Lite, E OBD2 Facile та ін.
Для IoS підійдуть такі мобільні додатки для діагностики авто: Car Scanner ELM OBD2, EOBD Facile, inCarDoc та ін.
Якщо після проведення діагностики ви виявили несправність вузла або запчастини та вони не піддаються ремонту — рекомендуємо звернутися до інтернет-магазину Motopoland для придбання нового. За допомогою нашого сайту можна швидко вибрати та замовити всі необхідні комплектуючі — від найдрібніших болтів до двигуна в зборі. Звертайтеся — будемо раді допомогти!
Першочергова діагностика автомобіля
Існує думка, що найкращі водії ті, які курять сигарети. На перший погляд здається, що це твердження абсолютно абсурдне, але якщо подумати звідки могла виникнути така думка, то знаходиться абсолютно логічне пояснення.
В кожній інструкції по експлуатації автомобіля сказано, що перед поїздкою обов'язково потрібно прогрівати двигун на холостому ході. Деякі марки авто прогріваються швидко, інші слід прогрівати довше, але всі експерти в один голос рекомендують прогрівати двигун не менше 7 хвилин, а в зимовий період не менше 10-15 хвилин. Але чи завжди водії прогрівають свою машину достатньо довго? Звичайно, що ні. Особливо, коли запізнюєшся на роботу або не встигаєш завести дітей до школи. І ось тут випливає досить логічний висновок.
Водії які палять, прийшовши зранку до авто, спочатку запускають двигун і після того з цигаркою оглядають зовнішній стан автомобіля:
1. стан і тиск шин, балансування коліс;
2. стан гальмівної системи;
3. рівень машинного мастила, охолоджувальної та гальмівної рідини;
4. справність фар, габаритних вогнів, поворотників та інших світлових приладів;
5. роботу склоочисників;
6. цілісність дзеркал (якщо авто припарковане на вулиці).
Огляд авто перед його експлуатацією — це перший гарант безпеки для вас та пасажирів при пересуванні автотранспортом, особливо якщо ви збираєтесь в довгу поїздку.